Ciekawe linki

» Aneurysm and Arteriovenous Malformation Support
Jest to strona poświęcona pacjentom z tętniakiem lub malformacją tętniczo-żylną. Na tej stronie każdy pacjent cierpiący na tę chorobę może opisać swoje przeżycia, może przedstawić swój przypadek, dołączyć do opowiadania zdjęcia. Niektórzy opisują przypadki swoich bliskich chorych na tętniaka. Strona zawiera 3 działy: opowiadania, pytania do specjalistów w tej dziedzinie z różnych stanów, stowarzyszenia w całych Stanach Zjednoczonych.

» Ask the Cardiologist
Pacjenci z dolegliwościami w klatce piersiowej lub zdiagnozowanymi chorobami serca mogą na tej stronie wyszukać informacji o poszczególnych chorobach serca, o zapobieganiu tym dolegliwościom, o organizacjach, są również aktualności. Strona została opracowana przez lekarza medycyny J. Edwina Wildera (MD, FACC).

» Ask the Dietetitian
Jest to strona skonstruowana w formie poradnika żywieniowego. Pacjent może tu znaleźć informacje na temat wpływu diety na choroby serca i wyszukać dane odnośnie znaczenia poszczególnych potraw, używek i składników pokarmowych na choroby sercowo-naczyniowe.

» Cardioguide
Strona jest poświęcona kardiologii, są na niej odnośniki do innych stron kardiologicznych (podzielonych na kilkadziesiąt kategorii). Zawiera forum dyskusyjne, informacje o specjalizacjach, organizacjach i edukacji. Zawiera także informacje dla pacjentów.

» Cardiology MedMark
Jest to strona kardiologiczna zawierająca obszerną bazę danych MedMark. Ma bogaty wykaz linków kardiologicznych uporządkowanych według poszczególnych kategorii. Baza danych zawiera informacje dotyczące szkół, szpitali, centrów medycznych, towarzystw naukowych, organizacji, fundacji kardiologicznych, czasopism, aktualności, kardiologii w pediatrii i wielu innych zagadnień kardiologicznych.

» Cardiosource
Jest to serwis kardiologiczny umożliwiający dostęp do najnowszych prób klinicznych i kilkunastu cenionych czasopism kardiologicznych w pełnych wersjach - odpłatnie. Zawiera również najnowsze wiadomości kardiologiczne, informacje o spotkaniach i konferencjach, odnośniki do innych stron, pracę dla lekarzy.

» Czytelnia Medyczna On-Line
Czytelnia Medyczna On-Line jest jednym z największych zbiorów artykułów medycznych i okołomedycznych w polskim Internecie, w efekcie jednym z najpopularniejszych źródeł informacji polskich lekarzy (ponad 400 tysięcy odsłon miesięcznie). W Czytelni znajdują się pełne teksty kilku tysięcy artykułów z uznanych w środowisku lekarskim pism medycznych. Przed uzyskaniem pełnego dostępu do zasobów Czytelni, który jest płatny, można zaznajomić się ze spisami treści oraz z obszernymi fragmentami artykułów ze wszystkich katalogowanych czasopism. Na tym etapie dostęp jest bezpłatny.

» Doctor's Guide
Znajdują się tu informacje dla pacjentów z podwyższonym poziomem cholesterolu, zawiera dane na temat zagrożeń wynikających z hipercholesterolemii, dokładne omówienie diety wysokotłuszczowej oraz leków hipolipemizujących, odniesienia do stron z forum dyskusyjnym. Poruszony został także problem cholesterolu u dzieci.

» Global Cardiology Network
Strona ta zawiera kardiologiczną bazę danych, z której można skorzystać przy wyszukiwaniu informacji na temat czasopism, badań klinicznych, studiów podyplomowych, stypendiów, spotkań i konferencji, towarzystw naukowych, innych stron kardiologicznych. Zawiera również informacje dla pacjentów.

» Healthlinks - Cardiology, University of Washington
Internetowa baza wszelkiego rodzaju informacji związanych z kardiologią przez Uniwersytet w Waszyngtonie. Zawiera informacje na temat konferencji, czasopism, organizacji, leków, innych stron kardiologicznych. Strona zawiera obszerne informacje dla studentów medycyny.

» HeartInfo - Heart Information Network
Jest to strona przeznaczona dla pacjentów oraz wszystkich zainteresowanych zmniejszeniem ryzyka wystąpienia choroby serca. HeartInfo zawiera nowe wiadomości kardiologiczne, poradniki żywieniowe, słownik, konkretne przypadki, informacje dla lekarzy o studiach podyplomowych, o stowarzyszeniach, lekach. Każdy, kto odwiedzi tę stronę, może wysłać maila do przyjaciela.

» ICD Guide
Są tu podstawowe wiadomości o zaburzeniach rytmu serca, informacje na temat ICD (wszczepiony kardioweter-defibrylator), wskazówki, jak żyć z defibrylatorem, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z ICD.

» Medscape Cardiology
Jest to witryna kardiologiczna medycznego serwisu Medscape. Ma dostęp do pełnych wersji kliku czasopism kardiologicznych, zawiera streszczenia konferencji, nowości wydawnicze, aktualności, zalecenia kilku organizacji kardiologicznych, odnośniki do stron domowych poświęconych kardiologii.

» MyHeartDr
Jest to serwis dla pacjentów, zawierający słownik, nowe wiadomości kardiologiczne, animowane filmy o pracy układu przewodzącego bodźce, informacje o licznych chorobach układu sercowo-naczyniowego, o lekach, o organizacjach.

» Polskie Towarzystwo Kardiologiczne - Oddział w Łodzi
Strona zawiera informacje na temat zdrowego stylu życia, zagrożeń i sposobu walki z nimi, można zapisać się na listę dyskusyjną; podając kilka podstawowych danych chory może dowiedzieć się więcej o swoim ryzyku zachorowania.

» The Children's Heart Society
Jest to strona domowa organizacji zajmującej się wspieraniem dzieci z chorobami serca i ich rodzin. Oprócz zapełniania stron informacjami zajmuje się również wydawaniem czasopism, zbieraniem funduszy na badania naukowe z zakresu kardiologii dziecięcej, organizowaniem pomocy finansowej.

Witryna ma charakter edukacyjny, a nie konsultacyjny! Autorzy dołożyli wszelkich starań, aby informacje zawarte w tym serwisie zostały
podane właściwie, jednakże ostateczne decyzje dotyczące stosowania terapii stanowią wyłączną domenę i odpowiedzialność lekarza. Zarówno
autorzy, jak i wydawcy serwisu nie ponoszą konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zamieszczonych na tych stronach.